Header Ad

Šport a zdravie

Najčítanejšie

Filter pevných častíc s aditívami a bez – aký je rozdiel?

Filter pevných častíc je súčasťou výfukového systému motorového vozidla. Úlohou DPF filtra je zachytávať sadze (pevné častice) v priestore jemného keramického sitka. Množstvo a veľkosť týchto pevných častíc závisí na kvalite spaľovania. Tieto častice by sa inak dostali do ovzdušia, čo je škodlivé pre ľudský organizmus. Pre splnenie stále prísnejších noriem je filter pevných častíc, podobne ako kvalitné silikónové hadice, neodmysliteľnou súčasťou výfukového systému.

Filter pevných častíc s aditívami

Tento typ využíva už od začiatku koncern PSA (Peugeot, Citroën) a môžeme ho nájsť aj na niektorých vozidlách od BMW, Fiatu, Fordu alebo Mazdy.

Tieto vozidlá majú špeciálnu nádrž na aditívum, ktoré sa pri dotankovaní vstrekuje do paliva a prejde tak spolu s palivom celým spaľovacím procesom až do filtra pevných častíc. Pri vozidlách s týmto typom filtra pevných častíc je odporúčané tankovať štýlom prázdna – plná nádrž.

Aditívum vystačí na 100-120 tisíc km, v závislosti od typu výrobcu. Po prejazdení uvedenej vzdialenosti  sa aditívum musí doplniť.  Nevýhodou tohto typu filtra je jeho rýchlejšie zanesenie a následná potreba výmeny alebo repasu DPF filtra.

Filter pevných častíc bez aditív

S týmto systémom sa môžeme stretnúť podstatne častejšie a využívajú ho všetky automobilky okrem koncernu PSA. Tento typ filtra vyžaduje na spustenie regenerácie vyššiu teplotu, cca 550-800 °C, a doba regenerácie sa výrazne predlžuje.

Aby došlo k potrebnému zvýšeniu teploty dochádza k dodatočnému vstrekovaniu nafty vo fáze výfuku. Nevýhodou filtra pevných častíc bez aditív je vyššia spotreba paliva oproti typu s aditívami. Odporúčaná výmena alebo repas filtra je pri cca 250 tisíc km. Životnosť filtra pevných častíc je ovplyvnená viacerými faktormi, ako napríklad kvalita nafty, oleja alebo spôsob jazdy.

    Vložte komentár

    Vaša mailová adresa nebude zverejnená.*